Na badanie techniczne prosimy zarezerwować sobie około 30 minut. Diagnosta poprosi o dokumenty samochodu i rozpocznie badanie od oceny stanu opon, diagnosta ocenia wzrokowo stan bieżnika i datę produkcji ogumienia.
Kolejnym punktem przeglądu jest sprawdzenie stanu hamulców, samochód zostaje wprowadzony na linie diagnostyczną, to jest na tak zwane rolki gdzie badający wykonuje testowe hamowanie. Wynik hamowania można zobaczyć na monitorze komputera i z niego odczytywana jest skuteczność i równomierność pracy układu hamulcowego. Następnie auto trafia na tester amortyzatorów, gdzie badane jest pojedynczo każde koło, wynik wyświetlany jest również na monitorze. Poprawną prace układu kierowniczego i zawieszenia bada się przy pomocy tak zwanego szarpaka, urządzenie wychyla koła we wszystkie kierunki.
Pozostałe działania to miedzy innymi sprawdzenie poprawności działania i ustawienia świateł, badanie wykonuje się specjalistycznym urządzeniem. Jednym z ostatnich etapów przeglądu rejestracyjnego jest badanie: analiza spalin inaczej pomiar zadymienia. Na koniec diagnosta wykona pozostałe czynności badania technicznego pojazdu m.in.: kontrola pasów bezpieczeństwa, stan i homologacja gaśnicy, sprawdzi czy w pojeździe znajduję się trójkąt ostrzegawczy i apteczka.
To wszystko, czego potrzebuje twoje auto, aby bezpiecznie poruszać się po drogach !